Återbetalnings- och returpolicy

Vi strävar efter att det ska vara enkelt att handla hos oss, se våra fullständiga villkor nedan. Hittar du inte den information du söker så hör av dig, vi hjälper gärna till!

BETALNINGSSÄTT

Betalning hanteras via Paypal

Betalning på rosteriet sker med Swish, Kort eller mot faktura för registrerade kunder

PRISER

Alla priser som anges är i svenska kronor, inklusive 25% eller 12%moms.

FRAKT & LEVERANS

Frakt kostar 60 kr till privat personer inom Sverige. Vi erbjuder fri frakt vid ordrar över 500 kr.

Vårt mål är att du ska ha din produkt så snart som möjligt. Våra leveranstider är mellan 2-5 arbetsdagar*. Viktigt är att vi har korrekta leveransuppgifter för snabb och effektiv leverans.  Om din order returneras på grund av felaktig leveransinformation ska kunden stå för fraktkostnaden för extra försändelse.

Vi använder oss av DHL för leverans av våra varor.

För internationella beställningar ber vi dig att ta kontakt med oss för att se om vi kan leverera till just ditt land.

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt 14 dagar* från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan samt att den returneras i oskadat skick. Kontakta oss och returnera varan inom 14 dagar från det att du har tagit emot den beställda varan. Det är viktigt att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka varan. Vi följer Konsumentköpslagen och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

*) För julhandeln gäller returrätt t.o.m. 31 januari på köp mellan 14 november t.o.m 24 december.

RETURER

Alla returnerade artiklar måste vara i perfekt oanvänt skick, komplett i originalförpackning. När vi har mottagit din retur kommer vi att skicka ett bekräftelsemejl till dig med uppgifter om återbetalning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Mejla eller ring till oss om du har fått en defekt eller felaktig vara. Kafferosteriet står för returkostnaderna vid reklamation.

Observera att det är du som kund som har ansvaret för att varan kommer tillbaka till oss.

SKADADE & EJ UTHÄMTADE PAKET

Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället – hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du har öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, kontakta oss inom 7 dagar. Ta ett foto av det skadade godset och mejla till oss så tar vi kontakt med transporföretaget.

Hämtar du inte ut din försändelse innan det går i retur så förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, fn. 200 kr.

BILDER I WEBBUTIKEN

Vi försöker alltid att visa färgerna på varorna så verklighetstroget som möjligt men vi kan inte garantera att de bilder som vi använder i webbutiken exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror bland annat på din dator och bildskärmsinställningar.

COOKIES

Kafferosteriet använder sig av en teknik som kallas cookies. Det är en textrad som skickas till din webbläsare när du besöker en webbplats. Nästa gång du besöker webbplatsen skickar din webbläsare tillbaka textraden, och det blir möjligt att se om flera besök kommer från samma dator. Webbplatsen kan på det här sättet mäta antal besök och se hur länge de varar. Det här gör också att du slipper mata in samma information flera gånger. Tekniken används idag av de flesta webbplatser. Cookien innehåller inga som helst personuppgifter och kan inte spåras till en specifik person. Om du inte vill ha denna funktion kan du ställa in din webläsare så att den inte kan ta emot cookies.

INTEGRITETSPOLICY

I enlighet med GDPR har vi uppdaterat vår integritetspolicy.

ÄNDRINGAR I VÅRA VILLKOR

Kafferosteriet förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden, med eller utan notifiering, i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav.